>> Den Blå Maskinen <<

Från spelarna i Överkalix IFs division 2-lag. I med -och motgång, med blicken uppåt!

Lite om lite

Publicerad 2013-10-18 11:37:00 i Fredrik Åström #12

Vi har hunnit med att slå dåvarande serieledande Malmberget AIF på hemmaplan, samt torskat, i sudden, mot de nya serieledarna HC Luleå på bortaplan. Dessutom har vi presenterat det nya matchprogrammet, fått oss en ny introlåt, som jag önskar kunna lägga upp även här, samt att vi fått oss en ny huvudsponsor. Eller, huvud och huvud... vi har ny reklam på hjälmarna. Mycket går bra, men en sak har vi fortfarande problem med. Vi har fortfarande brist på vit tygtejp av den smala modellen. Just nu har vi mängder med bred vit tejp som vanligtvis används av hockeyspelare för att laga skador. Jag misstänker att det är för att Kristofer Lång är tillbaka i laget. Han är nämligen känd för att tejpa ihop sina öppna sår, avslitna ledband och brutna ben (typ).
 
 
De yngre i laget har sittplatserna närmast dusch och toalett i omklädningsrummet, så man missar mycket av vad som händer i det hörnet. En grej jag noterade var dock att Lucas Vallgren Nilsson tar med sina hockeyklubbor i en egen klubbväska och förmår sig inte ens att plocka ut dom när dom ska tejpas. Han öppnar väskan en liten bit, sticker ut bladet och tejpar. Lite av hockeyns svar på snabbmatens "Äta direkt i påsen". Udda.
 
 
Vi hade en tung kväll mot HC Luleå senast. Vi gjorde inte vår bästa match, men vi gav dom en match iallafall. Vi försökte styra hela matchen på Barcelona-manér och avfyrade uppemot 60 skott, men brejkdänsarn i motståndarmålet stod både på fötter, händer och huvud och parerade nästintill allt. Vi fick in tre puckar, men det var en för lite. Förlust med 4-3 på övertid är tråkigt, men det går att ta med oss en hel del inför lördagens match mot BT City.
 
 
Värt att notera är att Herman är inne i en magisk svit där han inte fått en ansiktsskada på hela tre matcher nu. Peppar peppar. 
Och själv överger jag tröja nummer 12. Knåd har paxat nummer 10, Vikman har paxat nummer 20 när han kom tillbaka, så min etta och tvåa från dessa nummer har fått duga fram till nu. Nu tänker jag istället iklä mig nummer 70, för jag har saknat att vara en nolla.


På återseende

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela