>> Den Blå Maskinen <<

Från spelarna i Överkalix IFs division 2-lag. I med -och motgång, med blicken uppåt!

Nypremiär

Publicerad 2015-10-26 20:47:00 i - Allmänt

En ny säsong är igång och samtidigt har det kommit önskemål om att bloggen ska startas på nytt. Det har dock inte regnat önskemål, det har väl rättare sagt kommit ett önskemål, så nypremiären blir varken med en röd matta, välkomstdrink eller fyrverkerier, men det blir en nypremiär ändå och iallafall ett önskemål blir uppfyllt och det är värt att celebrera. På något sätt.
 
Ska jag skriva den här bloggen, då behöver jag göra det på mitt sätt och under mitt ansvar vilket i sig betyder att om jag tycker att Bodensare gnäller mer än utvisningsbåsdörren i Burträsk så är det jag som tycker det, inte någon annan i laget, föreningen eller kommunen. Därför bör det inte gnällas på Överkalixbor, som motreaktion, i Salomonssons hockeygrupp på Facebook. Är vi överens? :)
 
Dessutom har jag nästan alltid glimten i ögat, och är skitsnäll. Nåja, nog om det. Jag kommer försöka anpassa mitt liv så att inlägg kan skrivas i pendlarbilen eftersom att jag ändå är för gammal för dom här livsglada ungdomarnas samtal. Eller i buss i samband med match. Och jag kommer inte att känna mig pressad att producera massvis av uppdateringar, utan jag kommer göra det i mån av tid och ork. Då kanske jag lyckas hålla igång den här hela säsongen och med tiden lyckas vi kanske lösa ett par världsproblem. Eller så dyker det bara upp några bilder på svettiga hockeyarslen i profil, lånade från Aleksis instagramkonto, men det är inte så illa.
 
Nu börjar vi närma oss Kalix igen, och jag tänkte lämna er med frågan om 75 åskådare, varav ett tjugotal kom ifrån Kalix, under vår första seriematch i Överkalix är det bästa vi kan mötas av när vi kommer in på isen? Känns inte det som att det blir rätt glest då även för den lilla läktaren i Skogshallen? Hur kan man göra för att öka den siffran? Vad kan vi göra för att ni ska vilja komma? Lämna gärna en bunt med kommentarer, även om dom är anonyma. Och så ser vi till att locka med en bekant till nästa match, Det hjälper en hel del
 
 
Tack för att du läser 
 
// Fredrik Åström #70

Kommentarer

Postat av: Henke

Publicerad 2015-10-27 09:26:24

Skönt att bloggen är igång. Alltid trevligt att läsa. Angående publikfrågan hoppas och tror jag att den ökar när det blir mer vinter och folk känner mer hockeykänsla. Skönt att säsongen är igång iaf och en mycket bra start för blå maskinen har det varit och de värmer i Öif hjärtat! /Henke

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-10-16 23:07:38

Vad glad jag blir då bloggen lever igen 😊 Publiksiffror ja...
Nå, personligen har jag tyckt att det varit lättare att locka med en och annan med att beskriva introt, trumvirvlar och glad publik. Kommer ihåg när våra nyanlända gästade läktaren, vilken stämning, och bästa hejarklacken ever!!! Dom är inte alls lika rädda att höras som oss. Tänk om ett gäng därifrån skulle vara intresserade att hålla ångan uppe och trumvirvlarna igång...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela