>> Den Blå Maskinen <<

Från spelarna i Överkalix IFs division 2-lag. I med -och motgång, med blicken uppåt!

Fler skribenter

Publicerad 2013-11-01 22:08:42 i Fredrik Åström #12

En missuppfattning är att det här är Min blogg. Det är fel. Jag skapade den bara. Förhoppningen var att med ett tjugotal spelare skulle varje klara av att skriva ett inlägg i veckan, vilket hade resulterat i tre inlägg dagligen. Det var en jättebra idé, lite som att se Zlatan dunka in ett frisparksmål och själv vilja prova detsamma hemma i vardagsrummet, med dotterns mjukisfotboll, och man liksom flyttar undan en fåtölj, viker upp mattan och ger sig själv en riktigt fin ansats och sedan backar man, tittar lite obrytt åt ett annat håll, låtsas som om man får grön laser i ögonen som man självklart helt iskallt ignorerar, sedan hittar man en punkt på väggen där man ska sikta, tar sats och dunkar lilltån i bordskanten. 
 
 
Jag märker nu i efterhand att liknelsen mellan ett inlägg här och en frispark i vardagsrummet hade varit bättre om jag formulerade om det sistnämnda till just ett fotbollsinlägg, men det orkar jag givetvis inte ändra till. Jag orkar helt enkelt inte tänka mer på fotboll för att det är ungefär lika intressant som att se färg torka... på ett bildspel.
 
 
Herman har iallafall lovat att skriva ett inlägg här, nångång. 
Hoppas att fler hakar på. Vi har faktiskt galet mycket läsare på bloggen.
Nåja, det är gratis att önska. Så, det är värt att fortsätta med det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela