>> Den Blå Maskinen <<

Från spelarna i Överkalix IFs division 2-lag. I med -och motgång, med blicken uppåt!

Tack Erik Hedlund!

Publicerad 2013-02-25 23:06:14 i Fredrik Åström #12

Tar på mig dumstruten och ställer mig i skamvrån. Jag har missat en spelare som tyvärr tvingats gå skadad en längre tid. Erik Hedlund. Jag vill gärna låtsas som om jag medvetet missat honom för att göra ett eget inlägg till honom men... eller vänta, jag gör ju det just nu. Glöm det jag precis skrev. Det här är ett eget inlägg till Erik som funnits med på ett hörn, vårt "fan vad trångt vi har det i omklädningsrummet"-hörn, hela säsongen. Han har enbart varit med i sju matcher i början av säsongen men alltid kommit till träningen och visat sig. Vissa spekulerar i att han inte orkar fylla på sim-kortet till telefonen och därför inte kan meddela frånvaro... så han måste komma till hallen för att slippa böter. Andra tror att det är för att han är en del av gänget och alltid gillar att komma ner och kasta lite ord och hjälpa till i båset. Han deltar alltid.
 
 
Är vi i pendlarbilen lite halvsen till träning så ser vi honom ligga på bänken, i hörnet, och ta upp plats. Dessutom har han en yllemössa som får honom att se ut som Nils Karlsson Pyssling. Är vi i tid så möter vi honom efter att han precis varit ut och känt om kroppen håller och även testat om isen är i dugligt skick för oss.
 
 
En skön kille, som varit med länge i laget, som även är en skicklig back. Han pratar dock alldeles för mycket om fotboll och så är han lite elak av sig, vilket märktes när jag pratade med honom medan han höll på att linda en knopp på klubban:
 
Jag: Hördu, det där är ju en skitful knopp. Den är typ i botten 5 av snygga knoppar.
Erik: Ja, den är ju som knoppen mellan dina axlar...
 
 
 
 
Även ett bonustack till Kiruna City-spelaren som tydligen läser bloggen och var trevlig nog att varna vår Peter Karlsson, redan i första perioden, om att han ska akta sin näsa.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela