>> Den Blå Maskinen <<

Från spelarna i Överkalix IFs division 2-lag. I med -och motgång, med blicken uppåt!

Överkalix IF - Boden Warriors Söndag 14:00

Publicerad 2012-11-24 14:10:48 i Fredrik Åström #12

Fredrik Åström #12
 
 
Vi packade trunkarna och åkte förra helgen till Malmberget och jobbade in en seger med 6-4 för att lika snabbt packa trunkarna igen och åka upp till Kiruna där vi övernattade. Vissa spelare spenderade kvällen framför tv:n, andra gick och käkade på stan medan endel spelade kort och kastade skräp på varandra. Vi var ett väldigt minimerat manskap redan mot Malmberget och än mer minimerat inför matchen mot Kiruna City på söndag, när både Martin Ström och David Tegelid var tvungen att åka hem för arbete.
 
 
Men vi samlade krafter under natten och hotellet dukade upp en brakfrukost på morgonen där Simon Gahm gick i bräschen för hur stor en gratisfrukost ska vara. Vi kunde matcha Kiruna City väldigt väl och behöver inte skämmas över att ha förlorat i sudden death med 4-3 även om vi ändå inte får vara nöjda med att ha förlorat. Vi kunde iallafall plocka 4 av 6 poäng på bortaturnén och kunde göra ett bokslut mot seriefavoriten Kiruna City (i grundserien) med ett poäng poängövertag på 4 av 6 poäng.
 

 
Nu till denna helg.
Lördagens match blev flyttad eftersom att HC Luleå saknade endel spelare. Jag har svårt att tro att dom bara hade tolv spelare tillgängliga och kan inte stödja att dom verkligen behövde flytta matchen i sista stund. Det är väldigt få serier och än färre lag som tvingas flytta sina matcher i sista stund vid annan orsak än att ishallen helt enkelt inte går att spela i just då. Men jag vet inte, dom kanske hade en riktigt bra anledning så det får man acceptera.
 

Istället blir det bara en match denna helg där Boden Warriors gästar Skogshallen i Överkalix under söndagen. Vi kan ställa upp med en stor trupp, med lite nya formationer där våra coacher tycks ha jobbat dag och natt för att hitta en formation där jag kan producera överhuvudtaget. Man märker lite att övriga laget är trött på att behöva göra allting själva och att jag minsann ska få dra mitt strå till stacken, även fast arbetsmyror sällan drar strån till sin stack utan i själva verket drar barr... och då dör det där talesättet. Jag ska verkligen försöka göra mitt bästa och lyckas jag inte producera så ska jag bannemig tjata på linjedomaren att han ska ge mig ett andraass iallafall. Senaste träningen kamperade jag ihop med Herman "The Herminator" "The Wallénberg" Wallenberg och Nils "Nisse" Jakobsson. Coachernas budskap: Här, nu slänger vi in dig med den här duon... nu kommer du åtminstone få mängder med gratisassist och kanske lyckas du även pilla in en retur också. Vi fungerade rätt bra, vi körde en spelvändningsövning där jag passade bort en del puckar, poke:ade bort en puck från Nisses klubba eftersom att jag trodde att han var en motståndare och sedan i tvåmålet lyckades jag krocka med Nisse ett par gånger i forecheckingen. Samt att förstöra ett inspel när Boudin skulle kliva in i zonen medan jag var påväg ur... alldeles för långsamt... för att upphäva offside, och stoppade pucken med skridskon. Jag ska försöka vara lite bättre imorgon.
 
 
Vi som lag är redo för match. Vi har full trupp. Vi är hungriga på poäng och vill klättra i tabellen. Boden Warriors är ett av få lag som kör med intro inför sina hemmamatcher, men när vi har hemmamatch så ska vi se till att bjuda på show under hela matchen och där det är vi som ska kriga till oss en seger.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela